Jak vybrat nejlepší parfém

Jak vybrat nejlepší parfém?

Parfém podtrhuje osobitost, vyjadřuje osobní tajemno, emoce nositele, naznačuje charakter. Parfém, který nosíme je naším vyjádřením vůči okolí, je to osobní vůně, která nás reprezentuje. Výběr té nejlepší vůně nebývá často jednoduchý. Je dobré si proto uvědomit a připomenout několik skutečností, které nám mohou výběr usnadnit.

Obsah článku:

• Základní pravidlo
• Vliv reklamy
• Značkové parfémy
• Čtení vůně
• Ženský a mužský přístup
• Tip na nošení vůně

Základní pravidlo

Je vlastně jedno jestli se jedná o parfém, parfémovanou kosmetiku nebo o bytovou vůni. Platí zde podobné zásady. Jednotlivec, který parfém vybírá to má vždy jednodušší než pár. Platí základní pravidlo pro výběr parfému a sice, že s vybranou vůní nám má být dobře, vůně nás musí takzvaně bavit. S vůní či s parfémem je to totiž podobné jako s oblečením. Lidé také většinou nosí oblečení, které se jim líbí, které si sami vybrali, které jim sluší, a ve kterém se cítí dobře. Zde není rozhodující jestli se jedná o dámské parfémy, pánské parfémy nebo o unisex parfémy, a ani o to, jestli se jedná o exkluzivní niché parfém, Edp parfémovanou vodu, Edt toaletní vodu nebo o kvalitní Edc kolínskou vodu.

U dvojic je to však poněkud složitější. Na řadu přichází psychologie a kompromisy. Dvojice se při výběru navzájem překvapují. V podstatě i přes vůně hlouběji poznávají jeden druhého. Často jsou překvapeni volbou a preferencí toho druhého. Výsledná volba je pak často kompromisem jednoho ze zúčastněných. Jsou poměrně vzácné dvojice, kterým napoprvé sedne stejná vůně.

Zrovna ideální není nosit jednu vůni po celý rok. Pokud si chceme výběr zjednodušit, tak je možné vybírat parfémy pro roční období. V létě se nosí zejména lehké květinové a svěží citrusové vůně, s blížící se zimou můžete přejít na sladší a ostřejší nebo-li charismatičtější vůně. Věk při výběru parfému dnes již nehraje tak velkou roli jako dříve. Starší ženy častěji volí mírně kořeněné a orientální vůně. Na večerní nošení do společnosti by měl být k dispozici výrazný těžší parfém.

Jaký je vliv reklamy na parfémy?

Parfém je dobré vybírat podle vůně, neorientovat se pouze na jeho značku. U řady jedinců hraje však reklama velkou roli. S parfémy je totiž spojena velmi propracovaná reklama. Roli v reklamě hraje vše: vlastní vůně, barva vůně, design flakónu, zvolený obal, příběh vůně, doprovodná propagace, vybraný představitel, videoklip, zvolená hudba, způsob uvedení na trh. To vše je originální a jedinečné pro každý nový kvalitní parfém.

Od skvělého parfuméra, který vůni namíchá je tedy ke konečnému nositeli často delší cesta, která stojí výrobce a značku velké investiční prostředky. Reklama je většinou velmi účinná a nastoluje u zákazníků velké pokušení. Celé to tak trochu připomíná divadelní představení. Pokud se ztotožníme s propagací parfému a s jeho představitelem, tak je dobrá šance, že nám parfém bude i vonět, ale pravidlem to být samozřejmě nemusí. A samozřejmě hovoříme zde o značkových originálech parfémů, nikoli o dovážených napodobeninách.

V tomto článku jsou použity reklamní fotografie firmy Dior k prezentaci legendárního parfému Miss Dior, jehož tváří je v posledních letech populární herečka Natalie Portman.

Značkové parfémy

Zde se setkáváme s dotazy jak vlastně poznat značkový originální parfém. Pro běžného spotřebitele to může být obtížné. Pokud někdo vybírá ten svůj nejlepší parfém nahodile a bez zkušeností, tak často podlehne slevové mánii, tornádu nebo šílenství. Pravý značkový parfém se přitom poměrně snadno pozná právě již podle ceny. Skutečně kvalitní parfémy, do jejichž vývoje a propagace jsou nainvestovány značné finanční prostředky totiž nejsou nabízeny se slevami v desítkách procent. Máme zde na mysli stejnou kvalitu a originály, které dostanete třeba v německé nebo v anglické kamenné parfumerii. Parfémy prodávané se slevami v desítkách procent jsou levné napodobeniny dovážené do Evropy ze třetích zemí. Tyto levné parfémy voní krátkou dobu a jinak než originály, protože mají odlišné složení. Na obalu často chybí čárový kód parfému, který předtím většinou nenajdete ani na detailu produktu pokud svou vůni nakupujete na internetu. Potisk obalu není tak přesný nebo hadička uvnitř flakónu bývá delší a většího průměru. Rozprašovač flakónu nejde tak zlehka a jemnost rozstřiku bývá koncentrovanější.

Čtení vůně

Vůni čicháme nosem, přes čichové receptory. Svěží a nejlepší čich máme v ranních hodinách. To, zda nám parfém voní se rozhoduje v mozku, v našem limbickém centru. U čtení vůně je to tedy hodně o emocích. Čím více má vůně přírodních ingrediencí, tak tím více emocí v člověku otevírá. Záleží tedy, jaké emoce v nás vůně probouzí. Současně platí, že přes vůni, kterou nosíte také předáváte okolí své emoce. Zprostředkovaně tedy i své zážitky a vzpomínky. Pokud si okolí na osobitou vůni zvykne, tak se dá s nadsázkou říci, že nositele této vůně začne ‚potřebovat‘. Je poměrně časté, že lidé mají s vůní spojené konkrétní vzpomínky a nálady. Své vůně pro nošení pak volí podle toho, jakou náladu si chtějí navodit.

Ženský a mužský přístup

Každý člověk se nějakým způsobem vymezuje vůči svému okolí. Dá se říci, že v každé ženě je trochu mužského a v každém muži zase trochu ženského. Jsou ženy, které si rády vybírají mezi pánskými parfémy a jsou muži, kteří vybírají mezi unisex parfémy nebo dokonce dámskými parfémy. Samozřejmě stále platí základní dělení parfémů na parfémy pro ženy, parfémy pro muže dětské parfémy nebo sady parfémů. Zajímavé určitě je, jak vnímá vůni na matce její dítě. Pokud mu maminka bezprostředně voní a nová vůně splňuje i předpoklady ženy, tak to bývá většinou ta správná volba.

Tip na nošení vůně?

Necítíte se? Máte blbou náladu? Zkuste aplikaci vybrané vůně do důlku na zadní straně krku, lehce na zápěstí a také do podkolenních jamek. Z krční aplikace budete mít i osobní zážitek. Poučné může být také toto instruktážní video od výrobce Hugo Boss. Vaše parfumerie … Video

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Značky
Chanel (77)
JOOP! (22)
DKNY (50)
Dermacol (355)
Tigi (285)
Juvena (51)
Bvlgari (62)
Amouage (34)
Collistar (222)
Dunhill (16)
Xpel (81)
Clinique (156)
Lancome (99)
KENZO (62)
Lacoste (41)
Orlane (38)
BYREDO (6)
Wella (276)
Guerlain (230)
ESCADA (29)
Police (12)
Revlon (289)
Burberry (105)
Adidas (156)
Alpecin (13)
PAYOT (74)
Dove (55)
Marbert (10)
Clarins (60)
Prada (18)
Gucci (16)
Beyonce (16)
Stapiz (55)
Vespa (3)
Redken (154)
Rexona (17)
Matrix (150)
ASTOR (35)
Nivea (246)
HUGO BOSS (113)
Puma (9)
Carven (2)
Hermes (54)
Marvis (5)
Alterna (132)
Lumene (40)
Goldwell (156)
Gres (10)
Ferrari (40)
Byblos (9)
Malibu (14)
Azzaro (22)
Ardell (55)
Lanvin (29)
Cuba (48)
Lalique (34)
Replay (15)
Mexx (42)
Loewe (6)
Playboy (29)
GUESS (33)
Vichy (16)
Cartier (14)
Batiste (38)
Sisley (31)
NUXE (41)
Diesel (9)
TABAC (5)
Versace (78)
Exte (2)
Aigner (2)
Gestil (2)
4711 (5)
Brut (7)
UMBRO (10)
Rochas (9)
Culti (5)
Clean (12)
2K (36)
Fendi (5)
Jaguar (14)
Genny (3)
Fcuk (8)
Caron (1)
Bentley (12)
Aramis (10)
Artdeco (12)
Chloe (11)
Ronney (8)
Fila (0)
Axe (3)
Labello (10)
Nikos (2)
Befine (0)
Bi-Oil (5)
Marvel (7)
Jovan (11)
Travalo (13)
TOUS (4)
Creed (15)
Hummer (1)
STR8 (6)
ETRO (1)
Coty (2)
Lomani (1)
Bijan (3)
Prince (1)
Talika (1)
Kappa (1)
C-THRU (1)
Coach (3)
Aspen (1)
Veet (1)
EOS (5)
Cheryl (1)
WEIL (1)
Kiton (1)
Jacomo (2)
Disney (4)
Loden (1)
Alva (3)
ĽOréal (158)
ghd (37)
JOICO (139)
Label.m (136)
Lavera (14)
NIOXIN (44)
Ikoo (51)
AEG (1)
Astrid (32)
Garnier (48)
Guinot (1)
Chilly (2)
Odol (13)
Oral-B (5)
Spokar (2)
TePe (3)
Signal (9)
Dior (1)
ALCINA (23)
Ziaja (78)
kili·g (62)
Ajmal (18)
ZIRH (1)
Avene (3)
Jivago (1)
Ducati (11)
TheBalm (111)
B.U. (38)
Krizia (13)
ELODE (16)
M&D (4)
Lotto (3)
Morris (1)
Denim (7)
Thalgo (40)
JLS (1)
Kneipp (7)
Be-Viro (10)
Nike (28)
Misslyn (16)
Esprit (62)
AHAVA (61)
EP Line (13)
Armaf (2)
Eucerin (35)
Missha (2)
Mixa (20)
Barbie (24)
Matis (55)
Weleda (29)
Jigsaw (4)
MAVALA (22)
Ciaté (30)
Sensai (17)
Indola (44)
OPI (42)
Sefiros (75)
Hakuro (32)
Fenjal (33)
IsaDora (10)
Label m (30)
Essence (36)
Orly (39)
Purol (10)
LR (18)
Bogner (24)
Miffy (5)
Native (2)
Xerjoff (10)
Almay (11)
3LAB (18)
La Mer (1)
Ghost (11)
Miro (8)
Radox (5)
Maxim (1)
Olay (22)
visett (2)
Bekra (11)
Hemann (2)
Evyan (5)
Kanebo (9)
Satina (5)
MAC (18)
Pupa (2)
Carmex (3)
Ikks (8)
Kativa (5)
Comma (2)
Snoopy (2)
Liu Jo (2)
Ayres (6)
RoC (4)
Maya (2)
Scholl (1)
NEXXUS (1)
Clara (1)
Oilily (2)
USHER (2)
Marni (1)
Emoji (3)
Kanon (4)
Bench. (1)
Lenor (1)
Mustela (23)
So...? (2)
PRORASO (12)
Worth (1)